Marketing via social media doe je zo

Tegenwoordig doen bijna alle bedrijven het: Het promoten van hun producten via social media. Social media is tegenwoordig voor velen een groot deel van het dagelijks leven. Instagram, Facebook, Snapchat, en nog veel meer platformen worden non-stop gebruikt. Wat is dus een betere manier van reclame maken dan op deze platformen? Social media is echter een relatief nieuw concept. Hierdoor is het soms nog best moeilijk om te bedenken hoe je dit aan moet pakken. In deze blog geef ik een aantal tips over hoe je dit kunt doen.

Wees non-stop actief

Een aspect dat social media uniek maakt van alle andere marketing platformen, is dat social media 24 uur per dag gebruikt wordt. Dit betekent dan ook dat je de meeste potentiële klanten bereikt door 24 uur per dag actief te zijn op elk platform. Natuurlijk is dit niet helemaal realistisch. Toch kun je wel in de buurt komen door er regelmatig aan te denken en af en toe je telefoon erbij te pakken. Je hoeft niet eens altijd een bericht te posten, maar je kunt bijvoorbeeld ook een Instagram story maken. Dit is een paar seconden werk, maar zorgt er wel voor dat je weer bij een aantal klanten op hun scherm komt. Belangrijk hiervoor is dus wel dat je altijd een telefoon bij de hand hebt. Een tijdje geleden was mijn Iphone 6 kapot gegaan. Ik zag meteen dat het social media bereik van mijn bedrijf daalde. Gelukkig was de Iphone 6 reparatie zo gepiept en kon ik snel weer voor een stijgende lijn in likes en volgers zorgen.

Onderschat nooit de kracht van influencers

“Influencer” is een woord dat sinds 2017 steeds vaker gebruikt wordt. Influencers zijn social media gebruikers met een enorme hoeveelheid aan volgers. Zoals de naam al zegt, kunnen deze personen veel invloed uitoefenen op deze volgers. Een goede marketing techniek is dan ook om deze influencers gratis producten van jouw merk op te sturen. Hier kun je een leuk kaartje bij doen en vragen of ze iets over het product willen posten op social media. Beginnende influencers zullen dit vaak doen, omdat dit voor hen ook zorgt voor een professionele uitstraling op hun kanaal. Voor beroemde influencers zul je vaak wel wat geld neer moeten leggen. Als hier budget voor is, kan ik dit echter zeker aanraden. Geloof mij, je zult gelijk een stijging in je verkopen zien. Stuur de influencers hierna ook zeker een bedankje en wie weet kun je hiermee vaker samenwerken voor een nog beter effect.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie