Op efficiënte wijze meer leads genereren met deze tips

Wanneer je ervoor kiest om een website of webwinkel te lanceren op het internet spreekt het voor zich dat je dit doet met als belangrijkste reden om extra inkomsten te genereren. Leads genereren lijkt op het eerste zicht een koud kunstje, maar door de jaren heen is dit toch behoorlijk lastig geworden. Dit niet in het minst omdat de concurrentie op het internet natuurlijk alleen maar aanzienlijk is toegenomen. De onderlinge concurrentiedruk heeft er dan ook inmiddels voor gezorgd dat leads genereren zeker binnen bepaalde sectoren aanzienlijk complexer is geworden. Ben jij omwille van deze reden nog op zoek naar mogelijkheden om het aantal leads te kunnen verhogen? Hou dan beslist rekening met de onderstaande tips!

1.) Wees je bewust van je doelgroep

In eerste instantie is het belangrijk om er rekening mee te houden dat optimaal leads genereren enkel en alleen mogelijk is wanneer je optimaal kan inspelen op je doelgroep. Heel veel bedrijven verliezen dit steeds uit het oog met alle gevolgen van dien. Vroeger was het vaak zo dat er gebruik werd gemaakt van bijvoorbeeld online marketingmethodes waarbij er vooral zoveel mogelijk mensen moesten worden bereikt. Tegenwoordig is dat wel even anders. Nu is het vooral belangrijk om met elke vorm van marketing zo doelgericht mogelijk te werk te gaan. Het is dan ook beter om slechts 500 echt geïnteresseerde potentiële klanten te bereiken dan 2.000 klanten waarvan er slechts 30 echt interesse hebben voor hetgeen je aanbiedt.

2.) Creëer verschillende landingspagina’s

Een tweede tip voor leads genereren heeft betrekking tot het feit dat je er altijd goed aan doet om gebruik te maken van verschillende soorten landingspagina’s. Elke persoon die op je website terecht zal komen is namelijk anders. Iemand die een zoekopdracht in Google heeft ingegeven en op je website terecht komt is een ander type bezoeker dan iemand die via social media (Facebook, Twitter, etc.) heeft doorgeklikt. Door gebruik te maken van verschillende landingspagina’s kan je altijd op de meest efficiënte wijze inspelen op de noden van je klant.

3.) Benut de data die je ter beschikking hebt

Een derde factor die leads genereren eenvoudiger kan maken is ten volle gebruikmaken van alle data die je ter beschikking hebt. Door gebruik te maken van een gratis programma zoals bijvoorbeeld Google Analytics is het mogelijk om precies te achterhalen welke pagina met name de meeste leads weet te genereren en welke online marketing bijvoorbeeld de meeste invloed heeft op jouw bedrijfsresultaat. Door deze data te analyseren en er vervolgens ook op te anticiperen zal je steeds kunnen vaststellen dat er een zeer aantrekkelijke (financiële) meerwaarde voor je bedrijf zal worden gerealiseerd.

4.) Gebruikmaken van exit pop-ups of niet?

Wanneer iemand die je website bezoekt deze op een bepaald ogenblik terug wil verlaten is nog niet alles verloren. Er kan worden vastgesteld dat er op heel wat verschillende websites tegenwoordig gebruik wordt gemaakt van zogenaamde exit pop-ups. Ook dit kan het aantal leads genereren verder verhogen. Door gebruik te maken van een exit pop-up kan je bijvoorbeeld het e-mailadres vragen waarnaar speciale aanbiedingen kunnen worden verzonden. Bovendien brengt gebruikmaken van een exit pop-up nog andere voordelen met zich mee. Zo kan je door middel van een dergelijke pop-up precies achterhalen hoeveel tijd een bepaalde bezoeker op de pagina heeft doorgebracht.

 

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie