Je hebt al enige tijd je eigen online webshop en op zich loopt het prima. Je verdient je boterham maar na een periode van groei lijkt het hier te stokken. Valt er simpelweg niet meer te halen? Of moet je nog eens kritisch naar je webshop en je strategie kijken? Tenzij die boterham heel erg dik is, is het wel de moeite waard om nog even aandachtig je webshop te beoordelen en op zoek te gaan naar verbeterpunten.
Laat een zoekwoordenonderzoek doen
Komt er voldoende verkeer binnen op je webshop dan is het tijd voor een zoekwoordenonderzoek. Bij een marketingbureau als Blauwe Monsters kunnen ze je daar uitstekend mee helpen. Aan de hand van slimme tools zal er een onderzoek gedaan worden naar het verkeer op jouw webshop. Een zoekwoordenonderzoek, het woord zegt het al, is een onderzoek naar de woorden waarop mensen zoeken en jouw website gevonden wordt. Dit is uiterst relevant, want als je eenmaal weet waar mensen naar zoeken is het mogelijk je website te verbeteren. Verkoop jij meubels en heb jij in je menustructuur een plekje ingeruimd voor dressoirs, dan is het goed mogelijk dat uit het onderzoek blijkt dat gebruikers veel meer zoeken op opbergkast woonkamer. In dat geval is het dus slim om je menu hierop aan te passen. Zodat gebruikers het idee hebben dat ze vinden waar ze naar zoeken zodra ze op jouw webshop belanden.
Pakkende advertenties
Dit geldt natuurlijk ook voor je advertenties. Maak gebruik van de zoekwoorden waarop je wordt gevonden wanneer je gaat adverteren. Wederom zal het gebruikers sneller aanspreken wanneer ze een advertentie zien met daadwerkelijk de zoektermen die ze zelf gebruiken. Kies verder ook een tone of voice die past bij je doelgroep. Laat zien dat je de gebruiker begrijpt. Kies ervoor om je advertenties aantrekkelijk te maken met grafische content. Voeg foto- of videomateriaal toe om een hogere waardering te krijgen ten aanzien van je producten. Gebruikers willen weten wat ze kopen en een goede beoordeling kunnen maken of ze waar krijgen voor hun geld.
Conversie optimalisatie
Als die potentiële klanten eenmaal op jouw webshop zijn beland wil je dat ze snel mogelijk overgaan tot conversie. CRO wat staat voor conversie ratio optimalisatie helpt je webshop zo in te richten dat een gebruiker sneller overgaat tot een conversie. Aan de hand van heel veel testen kunnen je precies nagaan hoe een gebruiker jouw webshop beoordeeld. Waar begeeft een gebruiker zich op een pagina. Waar klinkt een gebruiker op. Welke kleuren werken effectief. Kies ik een groene of een blauwe koop nu knop. Dit zijn allemaal factoren die meespelen in een conversie.
Een pakket goedkoop versturen doe je bij boekuwzending.nl
Mocht het eindelijk zover zijn dat een gebruiker overgaat tot conversie dan wil je hem natuurlijk wel een goede dienstverlening aanbieden. Voor het merendeel van de online webshops is dat een snelle levering. Als je een snelle levering wilt garanderen dan kan je een goedkoop pakket versturen bij Boek Uw Zending.