bmarketing.nl

Voordelen van veel views, volgers en likes op social media

Afwezig zijn op social media is in onze moderne samenleving haast ondenkbaar. Natuurlijk verschillen onze voorkeuren wel als het gaat om op welke kanalen we het meest actief zijn. Maar haast iedereen is op minstens één social media kanaal actief. Dat geldt overigens niet alleen maar privé, maar ook zakelijk. Bedrijven hebben er baat bij om zich te laten zien op social media. Daarnaast worden er zelfs hele reclamecampagnes op georganiseerd. Wanneer je als bedrijf actief bent op social media wil je uiteraard zoveel mogelijk views, volgers en likes verzamelen. Maar waarom eigenlijk? Wat is het voordeel van zoveel views, volgers en likes?

Volgers leveren meer volgens op

Het klinkt misschien een beetje flauw, maar het is echt zo. Wanneer een bepaald bedrijf of Facebookpagina meer dan een miljoen volgers heeft, levert dat ook automatisch veel meer volgers op. Mensen kijken namelijk naar het aantal volgers, likes of views en als dat er erg veel zijn, gaan ze er al snel vanuit dat het wel goed zit en dat het bedrijf te vertrouwen is of goede kwaliteit levert. Op basis van het aantal views, volgers en likes bepalen dus heel veel potentiële klanten hun mening. Dat is overigens ook de reden dat veel mensen er voor kiezen om bijvoorbeeld likes te kopen.

Je bereikbaarheid wordt groter

Nog een enorm voordeel is dat je veel meer mensen bereikt. Wanneer iemand jouw bericht of pagina liked, krijgen al zijn of haar vrienden dat weer te zien. Daardoor bouw je een enorme online bereikbaarheid op met een pagina of een bericht wanneer deze voor veel views, volgers en likes zorgt. En hoe meer dat er worden, hoe groter dus je bereikbaarheid wordt.

Meer volgers is meer klanten

Natuurlijk zal niet iedereen die je gaat volgen op Facebook direct ook een klant worden. Sterker nog: heel veel volgers worden dat helemaal niet. Toch levert het indirect altijd meer klanten op. Mensen gaan je ten eerste niet voor niets volgen. Dat betekent dat ze op een bepaalde manier geïnteresseerd zijn in wat je doet, levert of aanbiedt. Daar komt nog eens bij dat je op die manier zorgvuldig aan je merkbekendheid werkt. Mocht er een moment komen waarop ze je wel nodig hebben, weten ze je heel snel te vinden!

 

Mobiele versie afsluiten